Автор Тема: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)  (Прочетено 193 Пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглеждат тази тема.

Неактивен Daniel

  • Dwarf Amazon Enthusiast
  • Заслужил потребител
  • *****
  • Публикации: 202
  • Нас. място: София
  • Пол: Мъж
  • Аквариум: Гола Вода
    • Банкя Нет
Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« : понеделник, 22 ноември 2021 г., 23:17 ч. »
Здравейте, от доста време имам проблем с това чудо и незнам как да се справя с него.

Снимката е от преди 2 месеца, състоянието на аквариума е много по добро в момента но проблема остава.




Затъмнявал съм аквариума, слагам съм SeaChem Flourish Excel, намалявал и увеличавал съм силата на осветлението, последно слагах и Кислородна вода 50мл. на 150л. тя най добре им действаше и докато третирах ги нямаше никакви, но като спрях след две седмици започнаха пак помалко да се показват. Общо взето незнам точно какво да правя, чудя се дали не е от водата. За момента пак сложих кислородна вода но почти двойна доза 90мл. и ще продължа да слагам през ден 1-2 седмици. Ако някой е имал този прооблем и го е решил нека сподели.


За аквариума:


Аквариум: 150л. 60х50х50
Осветление:  1бр. ZetLight 24W - 1700lm.   /   2бр. EHEIM daylight 15.4W 1620lm - Общо = 39.4W  3320lm
Филтър: EHEIM Professional 4+ 1050 л. - Филтърна Медия - SeaChem Matrix 1.5кг. - EHEIM bioMECH 700-800гр.
CO2 + Контролер - 24/7 настроен на 6.5pH
Тор: Ttropica Specialised Nutrition - по 1доза = 2мл. на ден - общо 14мл. на седмица.
Активен субстрат: Dennerle scaper's soil
Риби: 10бр. Ембер Тетри
Растения: Staurogyne Repens, Alternanthera Reineckii Mini, Echinodorus ‘Quadricostatus’ , Sagittaria Subulata, Micranthemum tweediei 'Monte Carlo', Lilaeopsis Novae-Zelandiae, Limnophila sessiliflora, Ludwigia repens 'Rubin', Vallisneria Nana, Rotala rotundifolia 'Green'


Смяна на водата: всяка седмица по 50-60л. направо от чешмата.


Тестове направени днес - течни на JBL ( P04 - 0.02 | NO3 - 3 | Fe  - 0.03 | pH - 6.5 )

Неактивен svgnsali

  • Активен потребител
  • ****
  • Публикации: 575
  • Нас. място: гр.Кърджали
  • Пол: Мъж
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #1 : вторник, 23 ноември 2021 г., 09:30 ч. »
Аз мисля че имаш нужда от добро почистване на грунда, със сифониране. Понякога бъркам грунда /не много силно/ с дълга дървена клечка и с другата ръка със сифона изсмукван гадориите. При тебе как е, сифонирал ли си грунда? Дали и канистъра ти няма нужда от почистване?
Ако горните са ОК, тогава нещо със светлината и Со2 ти куца, защото някъде имаш липси. И аз съм на Вие с тия два компонента но на твое място бих намалил светлината, щото ми се струва че светиш много и бих намалил на 50 %Со2. Не знам дали прехранваш риби колко и как ги храниш, но и от там може да намалиш на 50%. Сигурно заради монте карлото светиш така силно и имаш Со2, но пробвай да ги намалиш.
При мен под амазонията има хим подложка, голяма грешка, вече 3г карам и все черна брада и все черна брада, на 90% съм сиг че от там са ми проблемите. Не си дал обща снимка на аквата, не се вижда колко и какви китки имаш, но може да пробваш да си набавиш бързи китки като роголистник да смучат нитрати.
Пак за себе си да кажа, набавих си доста бързи китки и ако сега пак стане фал, ще направя пълен рестарт с кварцов пясък.
Всичките маркови и актовни субстрати са си скрита лимонка за по-неопитните. Както и всякакви химии са борба със симптоми, а не със източник.
Едно време хванах почти всички гадории, които може да се хванат в растителен аква и все си мисля че беше комбинация от прехранване на мееките с замръзена храна, неправилно течение на водата водещо до натрупване на боклуци в определени зони които не се виждат, пробвах какви ли не лекарства и накрая пълен рестарт...
В сегашният аква, махнах камъните, единият голям корен и видях такава органика че настръхнах. Махнах 50% от китките и ги разпределих в буркани с кварцов и вода за да видя какво ще стане. И там и в аквата, черната брада посивя за няколко дена. После пак пуснах Со2 /в аквата/ увеличих една стъпка светлината (за сега не торя) и гледам пак брадата се активирала. Имам 2 канистъра, единя не съм го чистил над година, мисля че и там имам проблем. Китките в бурканите са ОК.
За да синтезирам, моите 5 ст по темата са: намали светлина, Со2 и храна на 50% от сегашните стойности. Сменяй вода2-3 седмично, 50% чрез сифониране на дъното. Светлоден макс 6 ч. Почисти канистъра ако не е чистен скоро. Ще прецакаш доста китките така, но ако органиката е била проблема, ще се възстановят. Може да си вземеш отоси ако искаш поне 7-8-10 и 2 анцитруса (не знам какви риби имаш, стрелям на посоки), и скариди ред чери да чоплят. Също и мега бързи китки. Ревизирай си течението на водата. Ако имаш зони където се затлачва с органика, пробвай да разместиш ли си вземи за 15тина лв малък филтър, празен, слагаш го срещуположният край да помага за у-образно течение. На теория трябва да помогне...
П.С.
Сега видях, че си дал пълно описание на аквата. За мен ториш много, явно по описание на опаковката. Към горното, те съветвам да не минаваш 7 мг с тия торове. Реално погледнато, ако, щом нямаш много риби и ако не трупаш органика чрез прехранване, даже тия смени на водата са ти много. Щото ако ториш разумно и китките усвояват това което им даваш, тия 10 емберки съотнесено към водата са нищо. Спомням си едно време, във темите коментираха по знаещите, че торят според липси, а това го виждат от китките. Не е зле да сменяш със престоя вода или да я обработиш с нещо преди да я вкараш в аквата. Акварист без кофи, помпи и маркучи и аз дома, не е акварист ;)
Хоби или тиха лудост?

Неактивен dennis

  • Активен потребител
  • ****
  • Публикации: 83
  • Нас. място: София
  • Пол: Мъж
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #2 : вторник, 23 ноември 2021 г., 10:16 ч. »
Имах наглед същия проблем преди време и единственото нещо, с което успях да контролирам тази гадост е с тотално спиране на торенето и СО2. Както колегата казва зоните на застой са скритите бомби от органика, но не се учудвай, ако ги премахнеш, но проблемът продължи. При мен това нещо се развиваше именно изложено на най-силното течение в аквариума ми и мога само да си го обясня с постоянния поток на веществата, които са му необходими да се развива стремглаво. За мен преторяваш в момента и имаш в повече излишък на вещества. 2 милилитра на ден вероятно идва в повече. Торя със Seachem Flourish и по препоръка се слага главно при смяна на водата, за да компенсираш изведените вещества. Преди да реша проблема с по 4мл на седмица. В момента торя с около 1 милилитър (понякога повече), а промяна в темпа на растеж и липси при растенията нямам. СО2 давах с останал ми глутералдехид, преди по 15мл седмично, сега има-няма 3 мл. Също сифонирам при всяка смяна на водата зоните, в които нямам растения и то до дъното на аквариума, не само повърхностния слой на грундта. И най-важното!! Виж какво открих именно в описанието на торта, която използваш:

"How to use the product
Specialised Nutrition is added each week when the water is changed. The pump bottle dispenses 2 mL per push.
We recommend 6 mL (3 pumps) per 50 L water weekly. However, we recommended that this is set in accordance with plant requirements. Specialised Nutrition contains, in addition to micro-nutrients, all essential macro-nutrients. The fertiliser is particularly suitable where plants display a lack of nutrition. However note that if algae growth starts, Specialised Nutrition will promote this growth.

Specialised Nutrition contains nitrogen (N) and phosphorus (P). Dosage must therefore be adapted to plant absorption rates, to avoid undesirable algae growth. Where signs of algae growth develop, reduce the dosage by 50% and increase water changing frequency by 50%. Changing the water not only reduces the concentration of nutrients in the water, but also removes algae spores, remnants and other accumulated elements from the aquarium water."
https://tropica.com/en/plant-care/liquid-fertilisers/specialised-nutrition/

Неактивен Daniel

  • Dwarf Amazon Enthusiast
  • Заслужил потребител
  • *****
  • Публикации: 202
  • Нас. място: София
  • Пол: Мъж
  • Аквариум: Гола Вода
    • Банкя Нет
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #3 : вторник, 23 ноември 2021 г., 10:22 ч. »
Ще спра едната лампа, и ще намаля торенето,  ще торя през ден по 2мл.
Co2 то незнам дали да пипам, дроп чекера е в светло зелено и мисля че е добре.
Помпата съм я чистил преди 2 седмици като слагах Матрикса.
Сифонирам дъното но на места не мога заради многото нагъсто растения, предполагам че там има органика, ще пробвам с клечката като теб.
Да рибите са ми малко но мислех да правя рестрат на аквариума и тогава да купя, че да не се чудя каде да ги държа.
Взел съм Dennerle Deponit Mix Black 10in1 сега се чудя дали да го слагам по натам.


Eто снимка на аквариума от преди 15-20 дена.









Неактивен Daniel

  • Dwarf Amazon Enthusiast
  • Заслужил потребител
  • *****
  • Публикации: 202
  • Нас. място: София
  • Пол: Мъж
  • Аквариум: Гола Вода
    • Банкя Нет
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #4 : вторник, 23 ноември 2021 г., 10:33 ч. »
"How to use the product
Specialised Nutrition is added each week when the water is changed. The pump bottle dispenses 2 mL per push.
We recommend 6 mL (3 pumps) per 50 L water weekly. However, we recommended that this is set in accordance with plant requirements. Specialised Nutrition contains, in addition to micro-nutrients, all essential macro-nutrients. The fertiliser is particularly suitable where plants display a lack of nutrition. However note that if algae growth starts, Specialised Nutrition will promote this growth.

Specialised Nutrition contains nitrogen (N) and phosphorus (P). Dosage must therefore be adapted to plant absorption rates, to avoid undesirable algae growth. Where signs of algae growth develop, reduce the dosage by 50% and increase water changing frequency by 50%. Changing the water not only reduces the concentration of nutrients in the water, but also removes algae spores, remnants and other accumulated elements from the aquarium water."
https://tropica.com/en/plant-care/liquid-fertilisers/specialised-nutrition/



Преди намалявах и спирах и торта и CO2то но това нещо не се махаше, даже се засилваше а растенята ми умираха, тогава торех с Tropica Premium Nutrition 3 пъти в седмицата по 2мл. сифонирах и дъното и сменях част от водата по 2-3пъти седмично  и нямаше никакъв ефект, след като почнах да слагам от спецялизирания и да подавам C02 с контролера растенята почнаха да растът доста добре и намалиха растежа на това нещо с 50%. Но не изчезва.


При мен това нещо се развиваше именно изложено на най-силното течение в аквариума ми и мога само да си го обясня с постоянния поток на веществата,

И при мен това се получава, точно там се развива най много.


Торя със Seachem Flourish и по препоръка се слага главно при смяна на водата, за да компенсираш изведените вещества. Преди да реша проблема с по 4мл на седмица.

И аз слагам но по една капачка дневно, незнам точно колко е.


Освен да спра торенето и CO2 да изчиста добре аквариума и помпата пак и незнам какво друго да направя.


Неактивен dennis

  • Активен потребител
  • ****
  • Публикации: 83
  • Нас. място: София
  • Пол: Мъж
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #5 : вторник, 23 ноември 2021 г., 11:58 ч. »
И аз слагам но по една капачка дневно, незнам точно колко е.

Една капачка е 5мл в повечето случаи... Според мен ти идва в повече. Не спирай торенето, но определено го разреди. Може би СО2 и светлината могат да останат същите, за да могат растенията да си взимат същите количества вещества от водата, както досега, но вече да не остава за водораслите  Вземи най-обикновена спринцовка от аптеката, ако искаш да си по-прецизен, 10 стотинки е. Винаги получавам погледи, но вече дори не се и обяснявам :lol:

Неактивен Daniel

  • Dwarf Amazon Enthusiast
  • Заслужил потребител
  • *****
  • Публикации: 202
  • Нас. място: София
  • Пол: Мъж
  • Аквариум: Гола Вода
    • Банкя Нет
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #6 : вторник, 23 ноември 2021 г., 13:30 ч. »
Имам колко искаш спринцовки и малки и голями, особенно от тестовете на JBL съм пълен с какви ли не джунджурии ама кой да се сети по точно да дозира с тях, е така си карам и аз.

Днес взех Dennerle E15 FerActiv желязо на таблетки че  Alternanthera Mini нешо не ми расте като хората и мисля да сложа една таблетка в корените , надявам се че няма да има проблем.

Ще оставя осветлението както си беше и CO2то също за да не объркам нещата ако намаля всичко заедно, само ще намаля торенето  през ден по 2мл. ще намаля и Seachem Flourish от него ще слагам по 2мл. а при смяна на водата ще слагам по 3 капачки 15мл.

Забравих да кажа че двете лампи на EHEIM daylight който са общо 15.4W 1620lm ги пускам само по 3часа на ден и ги увеличавам на седмица с по 30мин.


Ще зачистя дъното особенно около растенията и в ъглите кадето се събира повече органика с една пръчица като колегата по горе ми каза, ще оставя филтъра да поработи 2-3 часа да обере мрасотия ако има по водата и след това ще го зачистя и него. Имам и фина филтърна вата JBL Symec дали да сложа и от нея.


Имам също и от другия тор Tropica Premium Nutrition който е без азот и фосфор, но пък е подходящ за аквариуми с малко и бавно растящи растения с много риби. Аз нямам почти риба.

Активен razr

  • Регистриран потребител
  • ****
  • Публикации: 11
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #7 : четвъртък, 25 ноември 2021 г., 18:33 ч. »
Почти сигурно имаш дисбаланс между основните параметри в растителния аквариум-светлина/цо2/торене/%-на смяна на вода.

Важно е да дозираш торовете и да изчисляваш смяната на водата според реалния обем на аквариума.При теб по вътрешни размери е около 134л,като махнем грунд,техника и т.н,грубо остават 120л вода.

От тестовете,които си дал P04 - 0.02 / Fe - 0.03 -десетичната запетая точна ли е,или имаш предвид 0.2/0.3 ?

Нека да разгледаме параметрите:

-Осветление - Идеално е според мен,точно за аквариума,макар че ако беше с едни 5см по-нисък щеше да пробива по-добре до дъното PAR-а.

-Торене - Зелената тропика е добра,но обикновено при high tech резервоари се използва x2/x3 от дозата на етикета.При твоят размер аквариум дозата по етикет е около 14мл на седмица,колкото и добавяш.Но реално тази доза не е за бързи аквариуми,а за low tech такива с 0.3w/л светлина и без подаване на цо2.И ако десетичните запетаи от тестовете са ти верни,точно това ти е слабото звено.Едни 28-30мл на седмица е минимум доза,с която аз лично бих опитал и следил,и то при положение,че си с активен субстрат.Иначе дозата вероятно клони повече към 40-42мл на седмица.

-Co2 - Добре е ,че си автоматизирал процеса с контролер,но измерил ли си kh-то на водата в аквариума,понеже не си го споменал като параметър?Не съм използвал досега контролер,но със сигурност трябва да се настройва PH-то на база KH-то на водата.Ако водата ти е с KH3 си в идеалните граници 29ppm при PH 6.5.Но ако примерно е 2 си на 19ppm,а при 5 на 48ppm.

-Смяна на вода - при 50-60л на седмица си абсолютно в разумната граница за този аквариум.

Ако намалиш торенето,както си написал в предишния си пост,ще задълбочиш проблема.Растенията ще спрат да растат,ще линеят,а водораслите ще ликуват.

Успех!

Неактивен dennis

  • Активен потребител
  • ****
  • Публикации: 83
  • Нас. място: София
  • Пол: Мъж
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #8 : четвъртък, 25 ноември 2021 г., 18:57 ч. »
Ако приемем, че е слагал по една капачка дневно както казва, мислейки я за 2 милилитра (за седмица 14мл), то една капачка реално клони към 5мл, тоест той в момента на проблема слага по около 35 милилитра тор на седмица или около 2 и половина пъти над това, което пише на етикета..

Активен razr

  • Регистриран потребител
  • ****
  • Публикации: 11
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #9 : четвъртък, 25 ноември 2021 г., 19:10 ч. »
Ако приемем, че е слагал по една капачка дневно както казва, мислейки я за 2 милилитра (за седмица 14мл), то една капачка реално клони към 5мл, тоест той в момента на проблема слага по около 35 милилитра тор на седмица или около 2 и половина пъти над това, което пише на етикета..


Доколкото разбрах е слагал капачка от Seachem Flourish,който е само микроелементи,което води до още по-лош дисбаланс на микро/макро,респективно още по-лоши алги,тъй като в аквариума му няма достатъчно риби да му заместят макрото.Тоест добавянето само на Flourish,без комбинация с Flourish Nitrogen и Flourish Phosphorus е не просто излишно в неговия случай,но и вредно.
Конкретно аз говорих да слага двойна доза само от тора зелена Тропика,който е комбиниран микро/макро тор,от който е слагал 14мл седмично.Това са си седем помпи седмично,по една дневно.Там капачка няма и грешка не може да има в дозировката.

Неактивен dennis

  • Активен потребител
  • ****
  • Публикации: 83
  • Нас. място: София
  • Пол: Мъж
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #10 : четвъртък, 25 ноември 2021 г., 19:31 ч. »
Благодаря, това в действителност не го бях отчел. Но бях извадил един цитат от сайтът им, в който се казваше, че имаш ли водорасли, то препаратът ще стимулира техният растеж, няма да го подтиска. Ако ще увеличава дозата първо трябва да прочисти механично в някаква степен . А вече, ако се окаже, че това не са водорасли..

Неактивен Daniel

  • Dwarf Amazon Enthusiast
  • Заслужил потребител
  • *****
  • Публикации: 202
  • Нас. място: София
  • Пол: Мъж
  • Аквариум: Гола Вода
    • Банкя Нет
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #11 : четвъртък, 25 ноември 2021 г., 23:11 ч. »
Здравейте и благодаря за помоща и напътствията който ми давате.


Описъл съм параметрите както ми ги дава на теста с десетичната запетая.
Примерно на този тест за фосфати резултата е бил в първото синьо кръгче и трябва да е 0.05 така поне го разбирам.



Не съм мерил КH-то и да прав си за контролера че трябва да го настроя по карбоновата твърдост, така съм чел и аз но не съм го направил все още, последния път нямаше на JBL в магазина а аз тях ги харесвам, ще гледам да набавя и измеря тези дни.


Seachem Flourish съм го спрял то почти и нямам от него, почистил съм аквариума и съм сменил 50% от водата, почистих и филтъра и му сложих финна филтърна вата, незнам дали беше правилно.


Аквариума го дават 150л. аз го пълня до маркировката, незнам колко точно но предполагам че си прав.
Осветлението като го измеря е на около 48 - 50см от грунда. Казвам го за да знаете може да е от полза.


Скоро ще вдигна още малко дъното, взел съм подложка (така май му викаха) минерален субстрат на Денерле 10в1 4.8кг и един кристален кварцов чакъл пак на Денерле 20кг. по ситен е и искам да гледам малки корита джуджета, но май ще ми е много.


Да не се отплесвам от темата
Значи трябва да вдигна дозата на торта най малко двойно и да оставя осветлението както си е, и да донастроя правилно контролера.

Иначе това чудо го имам почти от началото на стартирането на аквариума +- 1-2 месеца, значи от март месец, отначало покриваше всичко и растенята ми умираха за 10-15 дена, след като го изчистех се появяваше за ден два, много упорито и много бързо превземащо аквариума. За малко се бях тотказал, бях напълно отчаян от това, и то още в началото.
Като го растрия с пръсти е кафяво, когато исъхне или тръгне да умира като го напръскам с кислородна вода става зелено, както го описват в някой чуждестранни форуми Rhizoclonium, поне на това го опреличавам.


Ако нещо забравям подсетете ме, благодаря ви много.




Активен razr

  • Регистриран потребител
  • ****
  • Публикации: 11
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #12 : петък, 26 ноември 2021 г., 10:50 ч. »
Ами да,имаш недостиг на хранителни вещества,дисбаланс между съотношението нитрат/фосфат и същевременно силно осветление и co2.

Бих те посъветвал да процедираш по следния начин:

-Изчисти ръчно,с четка или както ти е удобно всичко което можеш в аквариума от тази гад.

-Почисти филтъра,добави вата и активен въглен(ако имаш)

Тези две точки пишеш,че си ги направил,ако е било през последните 10 дни,може да ги пропуснеш.

-Спираш цо2 и светлината изцяло,спираш торенето,правиш 50% смяна на вода и покриваш аквариума с нещо(покривка,одеало,двоен чаршаф).Правиш пълно затъмнение за 4 дни.През това време никакви светлини,цо2,торене и т.н.Единствено може да отвиваш за много пестеливо хранене на рибите и да добавяш кислородна вода през тези 4 дни,около 25мл 3% дневно е добре.Добавяй го откъм страната на изходящата тръба,за да се размеси добре в аквариума.

-На четвъртия ден го отвиваш,подрязваш лошите/загнили части по растенията,правиш смяна на вода 50-70%,включваш осветлението,пускаш цо2-то и дозираш двойна дневна(4мл) доза зелена тропика веднага след смяната на водата.Тук вече може да си прецениш,въз основа на количеството алги(от снимките не мога да преценя,но не ми се виждат толкова зле) дали след три дни отново да направиш една 50% смяна на вода,за да изкараш напълно органиката от отмирането на нишките.

Оттам си продължаваш торенето с поне двойни дневни дози зелена тропика и отвреме на време правиш тест да следиш параметрите и ако трябва ще вдигнеш до тройна доза.Или примерно 3 дни в седмицата тройна и четири дни двойна доза.

Тази процедура със затъмняването и смените на вода има за цел,освен да елиминира водораслите и да нулира хранителните елементи,респективно дисбаланса и да започнеш да си ториш на чисто.

След затъмнението може да започнеш с 6 часов светоден,като вдигаш постепенно с 30 мин на два-три дни.Също така може да изключиш едната лампа на eheim,да останеш с двете(zetlight и другата eheim) и да пробваш на 70% осветление от сегашното как ще са нещата.Даже при двойна доза,ще е по-добре да стоиш на това осветление.Трите лампи са по-скоро за тройна.

Най-важното нещо е в периода на затъмнение да се сдобиеш с kh тест,за да настроиш цо2-то правилно след включването му после.Това е ключово!
Впоследствие може да си правиш тест веднъж на 7-10 дни,за да проследиш дали има нещо,което го бута,и да си сигурен,че kh-то(респективно co2-то) ти е в сравнително постоянен диапазон.

При gh и kh тестове може да си вземеш и само реагента(шишенцето).Двойно по-евтин е,а разликата с комплекта е,че няма стъклена мерителна чашка,която вече имаш от другите тестове,но и пластмасова разграфена капачка от сироп примерно също върши работа.Цветна скала не е нужна за тях,защото си променя цвета от син на оранжев при достигане на точното kh и просто се броят капките.
Ето линкове на реагента и целия тест,ти си прецени кое ще вземеш.

https://zoomagazin.eu/bg/kategorii/testove-684/jbl-proaquatest-kh-reagens-reagent-za-karbonatna-tvyrdost-na-sladka-voda-58198

https://zoomagazin.eu/bg/kategorii/testove-684/jbl-proaquatest-kh-carbonate-test-za-izmervane-karbonatnata-tvyrdost-na-sladka-voda-58197

https://www.youtube.com/watch?v=BsMOEJUPFGo

Успех и ни дръж в течение.
Ще следя темата!

Неактивен Daniel

  • Dwarf Amazon Enthusiast
  • Заслужил потребител
  • *****
  • Публикации: 202
  • Нас. място: София
  • Пол: Мъж
  • Аквариум: Гола Вода
    • Банкя Нет
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #13 : петък, 26 ноември 2021 г., 17:58 ч. »
Здравей и благодаря за отговора.

Да ти кажа вече съм заътъмнявал 2 пъти аквариума със спиране на осветление, co2, спиране на хранене, тор и т.н. но без да  слагам кислородна вода и ефекта беше моментен, след седмица всичко беше покрито със това.

Днес ми направи впечатление че между стълкото и субстрата има от това нещо и кислородната вода не достига до него и то си вирее отдолу, със спринцовка и игла вкарах там кислородна вода и веднага почна да позеленява. Вече почвам да се съмнявам че ще се отърва от това.



Ще пробвам сега по твоя метот и ако не се получи пак със затамнението ще рестартирам следващия път, и ще махна активния субстрат.

Всичко съм изчистил даже и това от снимката, имаше съвсем малко и филтъра изчистих но нямам активен въглен.

Сега ще поръчам KH теста, тъкмо съм си харесал и една ножица на JBL дано е хубава.


Утре ще сменя 50% от водата и ще затъмня аквариума, ще спра Осветление, Торене, CO2, ще махна и едната лампа.
Ще слагам по 25мл. кислородна вода и ще го изсипвам от страната на изходящата тръба.


След 4 дни ще сменя 50-70% от водата ще почна да пускам осветлението за 6 часа, и ще дигам по 30мин. през 2-3 дни, ще пусна CO2 и ще сложа 2 дози тор. Може да сменя и на 3тия ден пак 50% от водата не е проблем.


Пак ще прочета всичко да не забравя нещо от съветите ти :) Благодаря много.

Неактивен Daniel

  • Dwarf Amazon Enthusiast
  • Заслужил потребител
  • *****
  • Публикации: 202
  • Нас. място: София
  • Пол: Мъж
  • Аквариум: Гола Вода
    • Банкя Нет
Отг: Кафяви нишковидни или Ризоклониум (Rhizoclonium)
« Отговор #14 : събота, 27 ноември 2021 г., 10:27 ч. »

Добро утро.


Колега изпълнил съм всичко от съвета който ми даде.

-Спираш цо2 и светлината изцяло,спираш торенето,правиш 50% смяна на вода и покриваш аквариума с нещо(покривка,одеало,двоен чаршаф).Правиш пълно затъмнение за 4 дни.През това време никакви светлини,цо2,торене и т.н.Единствено може да отвиваш за много пестеливо хранене на рибите и да добавяш кислородна вода през тези 4 дни,около 25мл 3% дневно е добре.Добавяй го откъм страната на изходящата тръба,за да се размеси добре в аквариума.

Поръчал съм и KH теста, надявам се да дойде до сряда, и мисля да не храня рибите през тези 4 дни, ще добавям само кислородна вода. И ще пиша ако има нещо.

 



Aqua World 55 Astario

Rainbowfish България Retro Club Varna Live Club

Бърз конвертор
oF ◄► oC ин. ◄► см. гал. ◄► л.