Здравейте,
От. Няколко седмици се ровя във форума и чета статиите, та успях да събера доста въпроси. Аз съм изцяло начинаещ. Планирам следващия месец да закупя аквариум и да се захвана за работа. Ще опиша какво съм намислил и ще задам въпросите си накрая на темата.
Планирам да закупя фирмен аквариум 125 литра (пропускам марката, за да не правя реклама) с шкаф. Аквариумът е оборудван с 2 осветителни тела по 25 вата всяко (т5). В описанието пише, че едната пура е за рибите, а другата за растенията. Пояснявам - аквариумът е с фирмен капак. Оборудван е с вътрешен филтър, нагревател и осветление.
Моята цел е да направя полянка и дърво с явански мъх. Не предвиждам да садя високи растения на заден фон. Планирам да използвам едно растение за полянката (не съм решил кое), едно, което да имитира по-високи храстчета около корените на дървото и мъх, който да оформи короната.
Не съм планирал какви и колко риби да пусна, защото ще вложа около два месеца за оформлението на растителността. Засега обаче мисля за неонки.
Бюджета ми за CO2 система е 200 лева, но никъде във фоеума не намерих информация за настройка и дозировка.
При всички положения ще купя 10 литра хранителен субстрат и тъй като искам полянка не виждам нужда от грунд.
Въпросите:
1. По мои сметки осветлението е малко. Няма опция обаче да се добави още една пура. Височимата на аквариума е към 45 см. Мога ли да постигна своята цел с тези параметри?
2. Какво растение ще препоръчате за полянка? Предпочитам да изглежда като тревичка, а не като детелинки. Височина на полянката до към 3-4 см.
3. При това осветление ще се сгъсти ли хубаво?
4. Има ли нужда от CO2 при такова осветление? (предполагам че има, но не чета противоречиви мнения по форума).
5. Планирам да стартирам по описания безпроблемен начин - светене по час на ден първия месец. Достатъчно ли е това осветление за този метод? Страхувам се да не убия растенията.
6. Не предвиждам да ползвам канистър. Греша ли?