Автор Тема: Много въпроси (осветление, стартиране на аквариум)  (Прочетено 2041 Пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглеждат тази тема.

Неактивен kristiyanpetrov

• Регистриран потребител
  • Публикации: 4
Много въпроси (осветление, стартиране на аквариум)
« : петък, 28 октомври 2016 г., 08:46 ч. »
Здравейте,
От. Няколко седмици се ровя във форума и чета статиите, та успях да събера доста въпроси. Аз съм изцяло начинаещ. Планирам следващия месец да закупя аквариум и да се захвана за работа. Ще опиша какво съм намислил и ще задам въпросите си накрая на темата.

Планирам да закупя фирмен аквариум 125 литра (пропускам марката, за да не правя реклама) с шкаф. Аквариумът е оборудван с 2 осветителни тела по 25 вата всяко (т5). В описанието пише, че едната пура е за рибите, а другата за растенията. Пояснявам - аквариумът е с фирмен капак. Оборудван е с вътрешен филтър, нагревател и осветление.

Моята цел е да направя полянка и дърво с явански мъх. Не предвиждам да садя високи растения на заден фон. Планирам да използвам едно растение за полянката (не съм решил кое), едно, което да имитира по-високи храстчета около корените на дървото и мъх, който да оформи короната.

Не съм планирал какви и колко риби да пусна, защото ще вложа около два месеца за оформлението на растителността. Засега обаче мисля за неонки.

Бюджета ми за CO2 система е 200 лева, но никъде във фоеума не намерих информация за настройка и дозировка.

При всички положения ще купя 10 литра хранителен субстрат и тъй като искам полянка не виждам нужда от грунд.

Въпросите:
1. По мои сметки осветлението е малко. Няма опция обаче да се добави още една пура. Височимата на аквариума е към 45 см. Мога ли да постигна своята цел с тези параметри?
2. Какво растение ще препоръчате за полянка? Предпочитам да изглежда като тревичка, а не като детелинки. Височина на полянката до към 3-4 см.
3. При това осветление ще се сгъсти ли хубаво?