Аз да ви кажа, че съм съгласен и с двама ви
Всяко едно нещо си идва на съответната цена, както и не всеки инструмент е удобен да се свърши всяка работа. То вярно, че винт се вади и с чук и с отвертка, ама...някак не е нужно да го насилваме нали
Варианти много - Лайка например имат едно чудо Лайка М монохроматик, което чудо е на около година и снима само и единствено в черно-бяло. Идеята е, че чрез премахване на Байер матрицата ще има по-точно и по-остро изображение дори при по-високо исо. На практика обаче - да, това е така, но разликата е пренебрежително малка. Все пак за хора, които разполагат с 10к USD и ги радва черно-бял стрийт фотография е перфектния инструмент...
Пентакса е чудесна камера, проблема е, че няма нови стъкла за него и трябва да се ползват повечето стари от аналоговия 645. А и е кроп среден формат
Лайка също имат среден формат камера (май беше L2), за Хаселблад няма какво да си говорим, а какво остава за цифров гръб Лийф примерно. Да, тези неща имат резолюция, но не винаги имат достатъчно скорост. За разлика от лайка формат (36х24мм) филм, средния формат имат 2 вида затвори - фокален и (leaf) не знам на български как е това. Фокалния е ОГРОМЕН в сравнение с лайка формата, и от там по-бавен, синхронизира със светкавици на мнооого ниски скорости от порядъка на под 1/100, че дори някои са с максимална синхронна скорост 1/30. За да се обере вибрацията от този затвор, тъй като няма стабилизирани обективи...си трябва читав статив... Другия вид затвор се намира вътре в обектива, което оскъпява обективите, но на практика няма ограничение в синхронната скорост... Определено обаче такъв толуп да гониш риби си е ...миии скъпо както и да го погледнеш.
АПС-Ц сензорите дават повече дълбочина и по-голямо увеличение при макро снимки от колкото фулфрейма и от тази гледна точка са предпочитани от спортни журналисти и уайлдлайф фотографи. С новите сензори и технологии - нивото на шум пада драстично, резолюциите се покачват. Аз обмислям варианта за новия Д7100, който е без АА филтър, а и имам кропски стъкла. За аналогични обективи фулфрейм цената е по 4
и тъй като не си вадя парите от тази работа ще се въздържа от инвестиция във фулфрейм, колкото и да ми се иска.
В крайна сметка обаче както и да го въртиш и сучеш винаги опираш до светлината, наличието и качеството и. Когато е достатъчно светлината, и най-кофти камера ще извади прилична снимка. За мен също шума е убиец, но не при всички положения - по-добре кадър с шум и вечен момент, от колкото идеално качество и нищо...
Моите снимки са правени от ръка в зоологическата в Лондон с обектив със стабилизация. Вероятно рибите са привикнали към външно присъствие, а и самите помещения бяха много тъмни, а аквариумите осветени, колкото е нужно, та може и да не са ме видели...
Шума убива детайла и аз съм ЗА снимането със светкавици, когато може. Но когато нямаш избор винаги можеш да се заиграеш с исото.
За компактните камери обаче няма много варианти - или постоянно осветление, или оптичен слейв по импулс, което си е мъка... По-високия клас компактни имат хот-шу, ама като ще се дават пари за такова нещо - по-добре лоу енд дслр с един приличен обектив...
Давайте сега снимки да обсъждаме, че с тия писания скука... на мен ми се иска аквазавъра да издаде малко тайни
Между другото каква съм я замислил аз, само да си намеря подходящ буркан с винт